7 maj 2016

Vem behöver Stockholm?

Idag har vi haft en produktiv dag. Lördagsmorgonen började som vanligt med lite lyxigare fukost än vanligt. Alexander fick en ostomelett, som för övrigt blev perfekt! Jag har alrdrig förut sett en så snygg omelett. Oh, så det kan gå. Jag å andra sidan lagade bananplättar åt mig och de blev icke perfekta. Jag förstår inte hur man skall göra för att vända dem utan att de går sönder? HELP! 

När vi hade ätiti frukost hade vi lite nörd time vid datorerna och sen gick vi en promenad till Mattby stranden. Det var ändå rätt så mycket folk där i det ljuvliga vädret. Ingen vågade sig dock i vattnet. När vi hade legat en stund på stranden började vi vår färd hemåt. Påväg hem till oss finns ett litet utegym så vi stannade där och lekte att vi tränade. Var är mina muskler? När vi kom hem såg jag att det fanns fina rosa träd utanför grannhuset så jag gick in efter kameran och började en liten fotografering. Låt mig fråga er en fråga. Vem behöver Kungsträdgården i Stockholm när detta finns bakom hörnet i Esbo? 

Nej jag dissar inte Stockholm, jag älskar den staden. Nu är det varma smörgåsar och Harry Potter som gäller. Jag har satt igång ett litet HP marathon här hemma. En film i dagen, och idag skall vi se fyrans film. Hoppsa ni har haft en lika bra och skön dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar