6 maj 2016

First time

Så var det fredag, igen! Jag skrev ju igår att jag testade på att laga en cheesecake för första gången. Jag var nervös och det tog länge innan jag vågade ta bort kakan ur formen. När jag väl tog bort kakan ur formen trodde jag kakan skulle falla ihop, men nej icke. Den höll ihop och var hur fin som helst. Jag dekorerade den även med kiwi och jordgubbar.

Det som jag gjorde annorlunda var att jag bytte ut digestive kex mot marie kex istället. Det är något med digestive kex som inte är gott. Det smakar för nyttigt för att ha i kakor, typ. Jag vet inte, men tydligen går det lika bra med båda två. Alexander är van med digetive kex bottnet och gillar det bättre och jag blev besviken på att man inte kände någon smak av marie kexen. Jag är ändå nöjd över min första cheesecake! Nu är det i alla fall fredag kväll och det betyder TACOTIME och let´s dance!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar