5 maj 2016

En ledig torsdag som denna

Idag är det en ledig torsdag. Det är väldigt skönt och till på köpet så kan ju ingen ha missat det fina vädret. Solen skiner, det blåser inte och det är lika varmt som en sommardag. Det är helt ljuvligt! Idag steg vi upp runt halv tio tiden, lagade frukost och efter frukosten gick vi på en rask promenad. Jag skulle så vilja vara en av dem som njuter av att vara ut och springa, men nej inte. Det är jobbigt, jobbigt, och åter jobbigt. Nå, man måste ju börja någonstans. Under vår promenad passade jag på att plocka med mig lite vårblommor in. 

Nu när vi är hemma igen har jag hunnit städa lite, sola på balkongen, samt reda upp byket. Det som varit det bästa är dock att jag har hunnit baka med cheesecake. Den är just nu i ugnen och har vi alla tur så blev den bra och jag vågar visa upp den här på bloggen. Jag har aldrig tidigare bakat en sådan kaka så det kan gå lite hur som helst. Nåväl, ha en fortsatt skön torsdag! Later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar