29 maj 2016

Balkongen blommar på

Nu börjar allt bli klart på balkongen. Möblerna är ute, allt rosk är borta och alla blommor är planterade. Varje år vill jag plantera saker på balkongen och ha en egen liten trädgård och varje år går det lika illa. Jag kommer inte ihåg att vattna mina växter eller så vattnar jag dem för mycket. Den här gången skall jag verkligen göra allt för att hålla växterna vid liv. Vad tror ni om det? 

Vi har också en jordgubbsplanta på balkongen. Den skall ha mycket sol och mycket vatten, så jag hoppas det kommer komma mycket skörd. Jag vill varje morgon kunna gå ut på balkongen, och äta mig mätt på jordgubbar. Visst låter det som den perfekta starten på en sommar morgon? Jag vet inte om min plan kommer att lyckas men jag lovar att hålla er uppdaterade. Låter det inte bra? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar