28 maj 2016

14 långa svar

Vilka språk skulle du vilja kunna? - Sista året på gymnasiet kom jag på att jag gärna skulle vilja lära mig franska och tog en grundkurs i just franska. Det gick väl sådär, men jag önskar jag kunde franska. Det låter så fint. Jag skulle också gärna vilja kunna prata finska utan att måsta tänka efter, jag vill att det går automatiskt.

Vad åt du senast? - Före jag gick i duschen åt jag en chokladbit och nu skall jag laga kvällsmål. Varma ost smörkkun och saft. Hur bra låter inte det?

Tycker du om choklad? - Jag blir skeptisk till dem som inte tycker om choklad, vad är det för människor? Skämt å sido, jag tycker verkligen om choklad och visste ni att chokladen blir så mycket godare om man förvarar den i kylskåpet.

Skulle du vilja ha en tatuering? - Jag har redan två tatueringar. En stjärna på foten och en drömfångare på armen. Sen är jag inte den som tackar nej till en till. Jag tycker tateringar är så fruktansvärt snygga och känner inte att tatueringen måste ha en betydelse. Är man säker på sitt motiv och tycker det är snyggt så go for it!

Vad är du rädd för? - Jag är rädd för att misslyckas. Jag vet att alla misslyckas många gånger i livet men jag har svårt att acceptera att någonting inte går som jag planerat i mitt huvud. Som alla andra är jag också rädd för att någon närstående skall gå bort, eller skadas eller att de skall vara ledsna.

Hur länge har du bloggat? - Jag startade min första blogg när jag var typ 18 år, men tröttnade rätt så snabbt. Sen kom jag tillbaka i bloggvärlden något år senare och nu här de senaste åren har jag älskat att blogga. Ibland bloggar jag alla dagar och ibland bloggar jag någon gång i månaden. Det beror på, men jag gillar verkligen att fota och blogga.

5 saker som alltid finns i ditt kylskåp? - Ketchup, ost, smör, citron, och ägg.

Sminkar du dig alla dagar? - Till jobbet använder jag oftast smink. Jag lägger ett lager bareminerals och lite mascara sen är det done. När jag är hemma sminkar jag mig sällan, det känns så onödigt att sminka sig då. Detsamma gäller om jag skall till butiken, för vem måste man sminka sig där?

Favorit smink produkt för tillfället? - Oj, vad svårt! Just nu gillar jag nog mest mitt bareminerals mineralpuder.

Trivs du med att vara ensam? - Ibland är det skönt att vara ensam, man får helt göra vad man vill och ta hand om sina egna tankar. Ändå sen jag och Alexander flyttade ihop så har det känts som att jag hellre är i sällskap. Lite ensam och mycket sällskap.

Vilken färgs kläder äger du mest? - Jag har väldigt mycket svart och beige, sen har jag ändå ganska mycket färg. Jag tycker det är tråkigt när man bara går med vita, svarta och beige kläder även om jag själv också går ofta klädd så. Mera färg till folket känner jag!

Hur svarar du oftast i telefonen? - Om jag mot förmodan svarar på dolt nummer eller okänt nummer så svarar jag Hej, det är Sabina och om jag vet vem det är som ringer så svarar jag oftast Helluu, eller helt vanligt Hej.

Hurudana filmer tittar du mest på? - Jag gillar att kolla på romantiska komedier, sådana filmer var man inte måste använda sin hjärna. Man vet vad som händer och man gillar det. Nu på senaste tiden har jag intresserat mig mera för svenska kriminal filmer och serier.

Favoritsånger för tillfället? - Disturbed - The sound of silence, Coldplay - Hymn for the weekend, och Twenty one pilots - Stressed out.  
Listan är lånad från Jennifer. 

1 kommentar:

  1. Kul lista, den ska jag också fylla i!

    Jag tycker att choklad är godare om den inte är riktigt kall :)

    SvaraRadera