17 april 2016

Pulled chicken

Väldigt länge har jag och Alexander nu valt att ha taco/tortilla fredag. Det är så gott, och mysigt och vem gillar inte tacos lixom? Hur som helst så är jag ju väldigt kräsen när det kommer till mat och det skall inte vara för starkt, för mycket det ena och det andra så ibland blir det alltid likadan fyllning. 

På fredagen frågade dock Alexander om jag kunde laga pulled chicken. Jag har alltid tänkt att det är väldigt krävande att laga pulled food, men icke. Man skulle bara blanda ihop salsa sås, tomatsås, kryddor och saften av två lime. När man hade gjort det skulle man sätta ugnen på 175 grader, smörja in en ugnsform, sätta naturella kycklingbröst i formen och hälla över såssen och låta det badda i ugnen i två timmar. 

Jag var lite skeptisk till detta och det såg verkligen inte gott ut men när vi smakade på det var det inte alls illa. Kanske inte något man lagar varje vecka till tacosen men nu som då. Har ni lagat det någongång och hur blev det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar