16 januari 2016

När man behöver det där lilla extra

På onsdagsvkällen började jag hosta, inte mycket men jag kände att det kliade i halsen och det var inte riktigt bra. På torsdagen hostade jag massor och var vädlgit trött och böev ombedd av mina arbetskamrater att bli hemma på fredagen. Jag fortsatte att hosta mycket hemma men tänkte att jag ändå skulle försöka vara på jobb. 

När klockan var elva på förmiddagen på fredagen orkade jag inte mera, min kropp var helt slut och det värkte i varenda muskel i kroppen. Efter jobbet for jag via matbutiken för att köpa dricka och när jag kom hem så lämnade jag kassen och ytterkläderna i tamburen, la mig på sängen och somnade. Jag hade så ont överallt och närmare 39 graders feber. Tror aldrig jag haft så hög temp tidigare i livet. Riktigt obehagligt! 

Inatt har jag hostat och mått så dåligt och jag hade svårt att somna. Dagen har spenderats sovande i sängen eller sovandes på soffan. Jag har druckit massor, massor och åter massor. Jag har varit grymt törstig. Nu på eftermiddagen börjar det kännas lite bättre. Fortfarande hosta men det känns icke som jag har hög feber mera. Innan Alex for till Sibbo för att vara hundvakt idag köpte han tulpaner och min favorit tidning, Veckans nu. Snacka om att vara lyckligt lottad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar