21 november 2016

Det här med kaktusar

Jamen såklart gör jag som alla andra gör. Jag köper kaktusar och lägger dem vid fönstret. Alla har inte sina kaktusar vid fönstret men jag väljer att ha dem där just nu. Jag köpte dessa kaktusar från Tokmanni. De kostade 2€ st och krukorna kostade 1€ st. Väldigt billigt, passar mig bra! Jag har verkligen inga gröna fingrar utan jag får död på alla blommor och växter på mindre än en vecka. Jag klarar det bara icke. Vattnar för mycket eller för lite. Ni vet, allt dör sådär som det gjorde på balkongen under sommaren. Jag tänker mig att nu när man har kaktusar så skall de inte dö bort. Det borde vara en omöjlighet att ta livet av dem. Jag hoppas att de håller sig fina en längre tid. Det är ju inte direkt vackra blommor, men det är ändå något grönt att ha hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar