21 oktober 2016

Min vardagssminkning

Idag tänkte jag visa vilka produkter jag använder när jag sminkar mig till jobbet. För det första, nu har jag fått för mig att jag inte vill använda annat än mascara. Det känns lite onödigt att sminka sig med alla möjliga produkter när allt ändå far bort under dagen. En hand tar i kinden, sminket i pannan dras bort när man sätter på och tar bort mössan....det känns bara onödigt. Men, vissa dagar känner jag ändå för att sätta på lite smink och då kör jag på detta:

- Maybellines Fit me concealer
-Essence eyeshadow primer
- Rimmel Stay matte puder
- Lóréal false lash wings vattenfast mascara

Jag applicerar pudret med Real Techniques powder brush och concealern med Real Techniques contour brush. Sen är min ögonfransböjare köpt från en vanlig matbutik. Innan jag sätter mascaran på brukar jag alltså böja mina ögonfransar och sen borstar jag igenom dem med en liten rosa borste som jag faktiskt köpt från Tiger. Me likey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar