1 oktober 2016

Alexanders 25-års kalas

Igår på kvällen traskade jag och Alexander iväg till matbutiken för att bunkra upp med ätbart inför dagens kalas. Vi handlade som tusan och på morgonen idag när jag skulle börja med cheesecaken märkte jag att vi inte hade någon kakform. Den skulle vi köpa igår men vi glömde. Hoppsan! Så efter frukosten traskade jag igen iväg till butiken och handlade formen, lite till att äta och sen köpte jag lite festliga tillbehör. Jag har aldrig tidigare bakat en cheesecake och jag var riktigt nervös. 

När jag tog ut den ur ugnen var den rinnig och jag blev sur. Väldigt sur! Den var ute på balkongen för att stelna men det gjorde den inte. Så, jag satte på ugnen igen och den fick chilla där i ytterligare 15 min och den blev bra till slut. Jag ogillar att baka och sen inte kunna smaka före man serverar den. Skrämmande! 
Lite efter klockan tre kom Alexanders gäster och vi hade det hur mysigt som helst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar