24 september 2016

Ekenäs marknad 2016

Ekenäs marknad, done and done! Igår på fredagen slutade jag klockan ett från jobbet och gick iväg till Hagalund för att vänta på bussen till Ekenäs. Halv fyra var jag framme efter att ha suttit hur länge som helst i en överfylld buss. Mamma var och möta mig och efter det for vi snabbt hem, gjorde oss klara och for tillsammans med pappa iväg till Ekenäs marknad. Min famo bodde väldigt nära marknadsplanen så vi parkerade som vanligt på hennes gård. Det var lite konstigt när hon inte stod där och vinkade och önskade oss en rolig kväll. När vi kom fram till marknaden åt vi grillkorv, tittade oss omkring och köpte ännu våfflor, Brunbergs kyssar, marmelad och lakrits.

Vi köpte alltså mycket ätbart. Just det, vi köpte även ost från de glada Holländarna och jag fick ett pojkväns erbjudande av en av dem. Visst var han söt, men han flörtade säkert med alla och dessutom har jag ju min egen Alexander där hemma. Sen när vi hade ätit tillräckligt gick vi tillbaka till bilen, och körde hem. Jag har fått en sjuhelvetes hosta så när vi kom hem gick jag i bastun och somnade väldigt snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar