20 juli 2016

Vad jag är för typ av person?

Jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva om idag så jag tänkte svara på lite frågor om hurudan typ av person jag är. Listan lånade jag från Danielas blogg.

Vad är jag för typ av person...

... på restaurang? När jag är på restaurang är jag väldigt kinkig med maten och jag väljer nästan alltid samma rätter. Mina favoriter är hamburgare, pizza, räkpasta eller lövbiff med franskis. Jag är också den som aldrig klagar på maten fast jag inte riktigt gillade den.

... på nattklubben? När jag går på nattklubben en gång i året så är jag den som finns på dansgolvet. Jag tycker det är rätt så tråkigt att bara sitta vid ett bord med drinken i handen. Dessutom kommer det en massa skumma människor fram och pratar fyllesnack med en när man bara sitter.

... på efterfest? Brukar jag sällan ens gå. Det känns onödigt att fara någonstans efter nattklubben eller nåt annat. Jag tycker det är rätt så tråkigt på efterfester, men kanske jag aldrig varit på en lyckad efterfest helt enkelt?
... på stranden? Är jag den personen som har medpackat mest. Det skall vara massor med mat och dricka. Sen är jag den som tror att jag orkar ligga och pressa i solen flera timmar i rad. Så är det icke. Jag ligger stilla ca en timme och sen måste jag röra på mig. Jag lyssnar också ofta på musik/pod på stranden eller fotograferar onödiga saker.

... i klädbutiker? Älskar jag att vara! Jag kan spendera hur mycket tid som helst i klädbutiker. Om jag kommer ut utan att ha köpt något är det väldigt underligt. Ibland kan jag vilja ha något, bli för snål men komma tillbaka en vecka senare för att köpa det jag hade tänkt köpa från början.

... hemma hos andra? Alltså, jag skäms lite för att erkänna detta...men jag är den som gärna snokar omkring lite. Helst öppnar jag lite försiktigt badrumsskåpet och tittar in. Inte länge, men bara sådär snabbt. Jag vet att man inte får göra så, skäms på mig! Annars är jag en rätt så trevlig gäst som gärna ger fina komplimanger om ditt hem.

... på flygplan? Oh, spänningen när man sitter på flygplanet! Jag är inte rädd för att flyga och tycker det är ganska mysigt där uppe bland molnen. Jag brukar oftast somna där så tiden går rätt så fort. Nu har jag ju inte varit på en längre flygtur än till Grekland, men ändå. På flyget läser jag gärna en lyxigt dyr tidining och äter godis.

... en hel dag hemma? Antingen har jag tråkigt hela dagen eller så har jag en hur skön dag som helst. Jag stiger upp i god tid eftersom min inre väckarklocka väcker mig runt 8-9 tiden. Sen stiger jag upp, lagar frukost och ser på nyhetsmorgon. När det är done går jag i duschen, sätter myskläderna på mig, och lägger mig i soffan och ser på youtube eller läser bloggar. När det är klart äter jag, och äter och äter. Sen är det kväll och jag går i duschen igen. Rätt så simpelt! Ibland när jag har en ledig dag gillar jag också att fixa och städa här hemma. Perfekt när man inte har något annat för sig.

... i ett förhållande? Är jag den som kräver mycket uppmärksamhet, närhet och bekräftan. Jag är omtänksam och snäll och oftast glad. Jag gillar att köpa små saker till min Alexander och skämma bort honom.

... på morgonen/kvällen? När jag var yngre var jag en väldigt otrevlig människa på morgonen. Jag var sur, sur och sur och tyst. Nu är jag på ganska gott humör när jag vaknar men jag vill fortfarande inte tala så mycket innan jag kommit igång. På kvällarna säger jag oftast att jag inte är trött men efter att Alexander pajat mig på rygger i ca 10 minuter somnar jag som en liten bebbe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar