21 juli 2016

En morgon på Tölö sjukhus

På måndagen hade jag tid till Tölö sjukhus för en datortomografi av min lilla mage. Som jag skrev om tidigare så har jag haft urinvägssten och haft helt fruktansvärt ont i magen. Nu en månad senare efter mina ambulansturer till Jorv sjukhus hade jag en tid för att kolla upp magen om stenarna fortfarande var där. Så, under natten sov jag riktigt dåligt. Jag vaknade varannan timme, och jag hade så varmt och har så nervös. Jag vet inte varför jag var så nervös ens? På morgonen drack jag vatten, klädde på mig och tog bussen till stan där jag mötte mamma, Hanna och Tua. Jag hade egentligen tid till röntgen klockan 10:45 men eftersom mamma älskar att vara i god tid så var vi där redan klockan 09:50 och klockan 10:00 ropade de in mig till rummet. Vilken tur! 

Det tog bara några minuter och sen fick jag gå min väg igen. Nu hoppas vi att svaret kommer snart och att det visar att jag inte har varken stenar eller något annat skumt i magen eller kroppen. När vi var klara från sjukhuset mötte vi upp Hanna och Tua igen och åt en sen frukost. När vi var klara med frukosten började vi vår lilla shopping i huvudstaden. När vi hade gått i alla butiker kände vi att vi var hungriga igen och valde att äta på Bravuria. Sååå gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar