2 juli 2016

Mina tankar om essence sminket

Nu har jag testat nästan alla produkter jag köpte från märket essence. Det enda jag inte ännu hunnit testa är underlacket. Jag försöker pausa mina naglar från nagellack några dagar. Hur som helst, här kommer mina tankar. 

Get big lashes mascara -  Detta är alltså en vattenfast mascara som skall ge fransarna volym och hållbarhet hela dagen. När jag satte på mascaran såg det perfekt ut. Inga klumpar, naturligt och vint och mycket böj i fransarna. Efter två timmar var mina fransar lika raka som innan mascaran. Denna produkt får 1/3 poäng.

Matt touch blush, peach me up - En produkt som ger fint orangerosa färg på kinderna. Jag är en person som har rätt svårt med blush. Det blir antingen för mycket eller så syns det inte, och jag använder sällan produkter som dessa. Jag har hur som helst testat denna produkt och jag är riktigt nöjd. Det ger fin, naturlig färg. Dock inget skimmer, som produkten även säger. Denna produkt får 2/3 poäng.

All about matte puder - Just nu använder jag bara bareMinerals foundation och då behöver man ju inte ha nermattande puder. Några dagar denna vecka testade jag dock på vanlig foundation och detta puder ovanpå och jag måste säga att det höll riktigt bra. Denna produkt får 2/3 poäng.

Läppstift, nr 16 & 07 - Jag har avnänt båda färgerna har konstaterat att färgerna är fina, känns bra när man sätter på det på läpparna men det försvinner tyvärr direkt. Denna produkt får 1/3 poäng.

All about nudes ögonskuggor - Åh, nu till min favoritprodukt! Dessa ögonskuggor är pigmenterade, faller inte ner på kinderna och håller sig fina länge. Inte hela dagen länge, men för det lilla priset så håller de länge. Dessutom är färgerna både matta och skimrande, me likey! Denna produkt får 3/3 poäng!

Underlack - Har ännu inte hunnit testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar