30 juli 2016

Ålandsresan

Så var det dags för Ålandsresan. Dagen efter bröllopet hade vi väckning klockan 06:00. Att stiga upp den tiden efter bröllopet var tyngre för vissa än andra helt enkelt. Min farbror kom efter oss klockan halv sju och vi körde iväg till Åbo hamn. Jag sov en del av vägen så bilresan dit gick rätt så snabbt. När vi kom ombord for vi direkt på buffé frukost och höll oss mätta rätt så länge. Efter ca 6h varvi framme i Mariehamn och sen körde vi till min faster och hennes man. Under våra dagar där på Åland har vi njutit av god mat, underbart väder och roliga utfärder. 

Det var så länge sen jag  var på Åland så jag njöt verkligen Dessutom var det Alexanders och min första lilla resa tillsammans. Under tiden vi var på Åland var det ju också Rock off festivalen. Jag och Alexander hade inte bokat biljetter och kände inte heller att vi ville göra det så vi satte utanför i parken och lyssnade och såg artisterna på håll. Min bror hade bokat biljett till dagen då Sabaton var på scenen och jag hade aldrig hört om dem så jag tänkte att det var nåt jag inte skulle tycka om. Oj,så fel jag hade. När vi stod utanför med Alexander så kände jag att jag gärna skulle ha varit inne på området och kastat omkring med håret där bland alla svartnitare. Så bra låtar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar