27 juni 2016

Midsommarhelgen i Ekenäs

Ni vet, vissa dagar känns livet bättre än vanligt. På lördagen kändes det så för mig. Jag åt god mat med familjen och umgicks hela kvällen med två bästa vänner. Först tog vi årets första dopp i Grabbskog träsk och låt mig säga er...det var rätt så varmt i vattnet. Först känns det ju alltid lite kyligt att doppa sig men jag satte först med benen i vattnet och sen bestämde jag mig för att första doppet skulle göras med stil. Jag körde den klassisa bomben. När vi hade simmat en stund satte vi oss bara på bryggan i solen och talade. 

När vi var klara med det körde vi till stan, åt skräpmat, fotade solnedgången och sen for vi hem. En perfekt dag om du frågar mig. Igår på morgonen var det sol och varmt och vi bestämde oss för att fara ut med båten. När vi kom till båten hade det mulnat till ordentligt men vi kände ändå att vi måste ut. Så vi körde ut, tog i land på en liten holme, åt mellanmål och kom sedan tillbaka för det var kallt. Typiskt! Det var ändå skönt att vara på havet, I love it! Sen körde vi till Esbo och nu är jag här med Alexander igen. Och jag har semester.  Och allt känns så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar