12 maj 2016

April månads favoriter 2016

1. Loreal color riche, nr 114 nagellack. Detta nagellack har jag använt så mycket sen jag köpte det. Det doftar såg gott och ser så fint ut nu när man börjar få lite färg på händerna. Det som även är bra med dessa lack är att det håller länge på naglarna och borsten är bred så det är lätt att använda den.

2. bareMinerals mineral foundation. För en tid sen var jag till Kicks och de testade ut rätt färg till mig just då. Nu är den lite för ljus så jag blandar den med min mammas medium färg och nu är den perfekt. Det är skönt att använda denna foundation för det känns så lätt på hyn nu under våren. 

3. LancÔme hydra zen beauty essence. Egentligen vet jag inte vad detta är för produkt? På morgonen tvättar jag ansiktet och sen sätter jag denna produkt på ansiktet. Hyn känns så avslappnad, kall och redo för dagen. Nu under våren har jag använt denna som fuktighetskräm och på vintern använde jag denna före jag satte fuktighetskräm så att huden skulle hållas återfuktad hela dagen. 

4. Mask of magnaminty. Alla har väl hört om denna ansiktsmask? Det är en ansiktsmask som rengör på djupet och som doftar pepparmint. Masken är grön och det känns så skönt i ansiktet när man tvättat bort allting. Jag vet inte om det är sant men jag tycker huden direkt ser renare ut när jag använt denna mask? Kan det verkligen stämma.

5. Garnier micellar clenasing water. Ett helt vanligt ansiktsvatten som känns skön på huden. Den tar bort sminket bra men råkar det komma lite för mycket i ögonen svider det som bara vad. Hur som helst rengör den väldigt bra huden och allt känns rent. 

6. bareMinerals prime time. Denna primer kommer med när man köper starter kitet från bareMinerals och jag gillar primern så mycket. Den känns väldigt bra på huden och den håller huden matt. Sen om någon primer håller sminket kvar längre vet jag icke. Vet bara att jag gillar denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar