29 februari 2016

Sabina testar: Maybelline dream velvet foundation

För någon vecka sedan köpte jag en ny foundation. Jag har väntat på att denna skall komma ut i butikerna i Finland och en dag var den bara där och kostade runt 15€. På själva burken står det att den skall vara återfuktande och matt foundation och man tänker ju att det kan inte bli bättre än så. Jag applicerade foundationen med en fuktig beautyblender och jag har i den ljusaste färgen 01 natural

Det första jag märkte var att den var väldigt orange och nästan lite för mörk för mig som ändå inte är helt genomskinligt ljus i hyn. Den torkade även väldigt snabbt och var ganska trög att blanda ut på mig. När jag var klar hade jag ändå en ganska jämn yta men jag är osäker. Är detta en foundation för mig? Som sagt står det ju att den skall vara återfuktande men jag känner redan att det börjar torka till torra fläckar. Vi skall se hur den håller på mig. Har någon av er testat denna foundation och vad anser ni om den i så fall? Skulle vara roligt att höra era åsikter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar